Kaj je SEO, zakaj je pomembna in kdaj se zanjo odločiti?
Dandanes smo verjetno že skoraj vsi slišali za SEO (ali SEO optimizacijo), vendar večina ljudi še zmeraj ni popolnoma prepričana o tem, kaj SEO pravzaprav je. Tako kot vse ostale kratice tudi kratica SEO v sebi skriva pomen. Gre za Search Engine Optimization oziroma v slovenščini optimizacija spletnih strani. Optimizacija spletne strani pomeni uvrstitev spletnega mesta na višje pozicije v spletnih iskalnikih. Boljša uvrstitev v iskalniku pomeni več obiskovalcev in potencialnih strank. Več o tem, kaj je optimizacija in kako deluje, si preberite v nadaljevanju. Za SEO optimizacijo spletnega mesta se je dobro odločiti že na začetku, ko spletno stran, blog ali trgovino ustvarimo.
Gre v bistvu za postopek s katerim lahko dosežemo dokaj visoke pozicije oziroma mesta spletne strani v različnih spletnih brskalnikih, kot so na primer Google, Yahoo, Yandex, Bing in drugi. Doseganje visokih mest na brskalnikih je zelo pomembno, saj nas bodo potencialne stranke tako hitro odkrile ter se odločile za nakup produkta ali storitve, ki jo ponujamo. Če naša spletna stran ni uvrščena zelo visoko, nas bodo potencialne stranke težje našle, s tem pa bo naš spekter uporabnikov manjši. Rek »če te ni na prvi strani Google-ovih, zadetkov, te sploh ni« še zmeraj velja. Višja, kot je pozicija iskalnega zadetka v iskalniku, več uporabnikov bo to stran tudi obiskalo in več možnosti imamo, da se bodo ljudje odločili za nakup izdelka oziroma storitve, ki jo ponujamo.
Zadetke, ki jih najdemo na brskalnikih lahko razdelimo v dve vrsti – na plačljive zadetke ter na organske zadetke. S pomočjo plačanih zadetkov lahko naše spletno mesto zelo hitro postavimo na prva mesta v brskalniku, vendar je ta rešitev ni dolgoročna. Dolgoročno rešitev predstavljajo organski zadetki, ki jih pridobimo z dobro optimizacijo spletnih strani (SEO).
Kako poteka SEO optimizacija?
Odgovor na to, kako poteka SEO optimizacija je kompleksen, posameznik pa potrebuje ogromno znanja, da bo procese razumel.
Ko govorimo o SEO optimizaciji govorimo o zelo dinamičnem procesu, saj se algoritmi brskalnikov ves čas spreminjajo z namenom uporabniku postreči z najbolj relevantnimi zadetki. Tem spremembam se moramo prilagoditi tudi pri naši SEO optimizaciji bloga, spletne strani ali spletne trgovine. Spremembe zajemajo veliko več kot le spremembe besedila na spletni strani. Sem lahko vključimo tudi spremembe povratnih povezav, naslove spletnih strani ter celo domen. Celoten proces SEO je zelo kompleksen in ga je zato, v primeru, da izkušenj s SEO optimizacijo nimamo, bolje prepustiti strokovnjakom, saj bomo samo tako dosegli želene rezultate.
Kaj vse zajema SEO optimizacija?
SEO delimo v dva dela:
• On-site optimizacija: gre za optimizacijo spletne strani same. Začeti je potrebno z izbiro prave domene. Ime domene naj bo kratko in čimbolj opisno. Če se le da, je dobro uporabiti domensko končnico .si ali .com. Tudi vsebina spletne strani, pa tudi sami naslovi strani, morajo biti kratki in opisni. Velikokrat lahko na različnih straneh zasledimo prekomerno kopičenje besed z namenom stran postaviti čim više v brskalniku. Vendar je pri pretiravanju s ključnimi besedami učinek lahko prav nasproten – preveč ključnih besed je lahko škodljivih in naša spletna stran bo na brskalniku rangirana niže. Vnašanje besedila naj vsekakor temelji na predhodni analizi ključnih besed, kjer se določi tiste najprimernejše besede, ki imajo tudi največje številom iskanj. V sklopu on-site optimizacije se uredijo tudi oznake za multimedijsko gradivo, preusmeritve, zemljevid spletnih strani (omogoča hitrejše indeksiranje spletišča) in datoteka Robots.txt (le-ta spletnim pajkom sporoči, katere vsebine naj pregledajo) ter povezave z raznimi analitičnimi orodji in orodji, ki spremljajo statistiko vaše spletne stran.
• Off-site optimizacija: je veliko kompleksnejša od on-site optimizacije. Spletni iskalniki namreč vedno spreminjajo algoritme, izvajalec optimizacije pa se jim mora prilagoditi. To lahko stori le, če redno spremlja novosti na tem področju. Rečemo lahko, da off-site optimizacija zajema vse, kar se dogaja zunaj spletnega mesta. Največji vpliv tu ima zagotovo pridobivanje povratnih povezav. Z večjim številom povratnih povezav na naše spletišče, le-to pridobiva na avtoriteti, kar je eden izmed ključnih dejavnikov pri uvrščanju med iskalne zadetke. Povratne povezave lahko pridobivamo iz različnih virov, kot so blogi, spletni imeniki, forumi, razne podporne strani in portali.
Velikokrat so ljudje zmotno prepričani, da zakup ključnih besed predstavlja SEO optimizacijo. Vendar je potrebno poudariti, da to nikakor ni SEO, pač pa gre zgolj za zakup ključnih besed, ki bodo generirale plačljive zadetke.
Da bo naša spletna stran rangirana čim više, si je potrebno že pred začetkom SEO zastaviti dobro strategijo. Samo z dobro strategijo in vztrajnostjo, bomo spletno stran pripeljali na najvišje pozicije na Googlu ali na drugih brskalnikih. Če je strategija za SEO optimizacijo dobra, potem bo dejavnost na tem področju hitreje učinkovala. SEO strategija vedno temelji na analizah iskanj, analizi spletne strani, nikakor pa ne smemo pozabiti tudi na analizo tekmecev. Vse to so ključni podatki, ki strokovnjakom omogočajo, da prepoznajo pomanjkljivosti in priložnosti. Na podlagi teh podatkov lahko izvajajo optimizacijo.
Kako vsebina pripomore k SEO optimizaciji?
Na začetku smo bili prepričani, da vsebina in SEO nista direktno povezana, vendar se je čez čas izkazalo, da lahko vsebinski marketing zelo veliko pripomore k dobri SEO na spletni strani. Z dobro in kvalitetno pripravljeno vsebino lahko namreč nagovorimo več uporabnikov, saj se naše strani uvrščajo na več iskalnih izrazov. In ne samo to – kvalitetno in zanimivo vsebino bodo uporabniki večkrat prebrali in jo tudi delili z drugimi uporabniki, kar bodo prepoznali tudi spletni brskalniki in spletno stran zaradi tega uvrščali više. Vsebinski marketing je zaradi opisanega dejstva sčasoma postal ne le prednost, temveč nuja. Brez vsebine, ki je kakovostna in relevantna, danes spletne strani skoraj ni več mogoče uvrstiti v sam vrh zadetkov v posameznem spletnem iskalniku. Prav zaradi opisanega je vse bolj priljubljen tako imenovan “SEO content writing“, ki pomeni pisanje besedil za splet in se hkrati osredotoča na SEO učinek teh besedil.
Kako se strokovnjaki lotevajo gradnje povratnih povezav?
Pri SEO optimizaciji spletne strani se velikokrat zatakne tudi pri gradnji povratnih povezav. Povratne povezave so zelo pomembne, saj strani dajejo “avtoriteto”. Več kot jih je in kakovostnejše kot so, više bo spletna stran uvrščena v brskalniku. Gre za relativno zahteven in kompleksen postopek, ki ga je potrebno dobro razumeti. V Sloveniji se zaradi majhnega tržišča soočamo še z nekaj več težavami na tem področju. Število iskanj je nizko, število uporabnikov manjše, s tem pa je manjše tudi število iskalnih izrazov. Malo je namreč primernih spletnih strani, kamor bi lahko umestili povezavo do želene spletne strani, malo pa je tudi klikov z dotične strani. Prav zato se velikokrat odločimo za to, da zunanje povezave za slovenske spletne strani uredimo kar iz tujih strani. To je sicer nekoliko slabše z vidika jezika, vendar se proces kljub temu obnese dovolj dobro, da se ga poslužujemo. Večja podjetja, ki se ukvarjajo s SEO optimizacijo, pa so si umislila PBN (private blog network) s pomočjo katerega gradijo profile povezav spletnih strani svojih klientov.
Vsebina in hitrost spletne strani sta za SEO zelo pomembni
Če si želimo, da bi naša spletna stran na spletnem brskalniku dosegala zares visoka mesta, pa moramo biti poleg standardne SEO optimizacije, pozorni tudi na tehnično plat naše spletne strani. Spletni brskalniki navadno ne marajo počasnih spletnih strani, zato je nujno preveriti, kako hitro se naša spletna stran nalaga in poskrbeti, da bo proces nalaganja čim krajši. Poskrbeti moramo tudi za zdravje domene. Vsekakor pa se je potrebno posvetiti tudi vsebini. Vsebina je lahko predstavljena tudi kot video vsebina ali slikovna vsebina, vendar besedila še zmeraj predstavljajo bistvo SEO. Pri besedilih, ki jih nalagamo na spletno stran, je pomembna količina (število besed), berljivost, predvsem pa t.i. EAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness). Kratica, ki označuje strokovnost, avtoriteto in zaupanja-vrednost avtorja oziroma spletnega mesta ima močan vpliv na uvrstitve na vseh področjih.
Kakovostna SEO optimizacija spletnih strani v podjetju VSI.SI
V podjetju VSI.SI se ukvarjamo s SEO optimizacijo spletnih strani, spletnih trgovin in SEO optimizacijo blogov. Ekipa strokovnjakov bo poskrbela za analizo vaše spletne strani ter pripravila strategijo za razvoj SEO optimizacije za vašo spletno stran.
Vas zanima optimizacija spletne strani za vaše podjetje? Kontaktirajte nas.