Socialna omrežja

Uporaba Facebooka in Instagrama za poslovne namene

Uporaba družbenih omrežij je postala vsakodnevna stalnica, ki nam omogoča, da smo vedno na tekočem z najnovejšimi novicami iz Slovenije in drugje po svetu. So idealen način predstavljanja široki javnosti in potencialnim kupcem. Ker nam nudijo enostavno uporabo so vedno bolj popularna med vsemi starostnimi skupinami. Zato so le-ta primerna tudi za podjetja, saj nam omogočajo, da dosežemo željeno ciljno skupino in jim tako predstavimo naše izdelke ali storitve.

V Sloveniji ima kar 82% prebivalstva med 16. in 74. letom odprt svoj profil na vsaj enem izmed družbenih omrežij, kar je kar 1,25 milijona ljudi, od tega jih skoraj milijon uporablja Facebook. Instagram, ki je najhitreje rastoče socialno omrežje ima skoraj 450.000 uporabnikov v Sloveniji. Na dnevni bazi Facebook aktivno uporablja kar 800.000 prebivalcev, medtem, ko je na Instagramu dnevno aktivnih 300.000 članov.
(Valicon - Uporaba družbenih omrežij in storitev klepeta v Sloveniji 2018 – 2019)

Zaradi razširjene uporabe socialnih omrežij so to platforme z veliko količino informacij, ki nam lahko koristijo. S svojo aktivno udeležbo na teh socialnih platformah lahko izstopamo in si tako povečamo možnosti pridobivanja novih strank.

Kako začeti z uporabo družbenih omrežij za poslovne namene?

Za uporabo družbenih omrežij v poslovne namene, moramo vedno začeti z vzpostavitvijo poslovnega profila. Če je profil že aktiven je pomembno, da so izpolnjeni vsi potrebni podatki, ki pa moraj biti resnični in relevantni (brez pretiravanj). Uporabniki so vajeni uporabljati družbena omrežja za pridobitev informacij o podjetju, storitvah ali izdelkih. Na podlagi le teh, si nato ustvarijo pozitivno ali negativno mnenje.

Ker je vsebinski marketing postal tako pomemben ne smemo zanemariti organskih objav na profilu, ki pa morajo biti kvalitetne in prilagojene potencialni stranki. Pomembno je, da ima vsaka objava svojo dodano vrednost za bralca.

Šele ko je vsebinsko in oblikovno urejen profil se lahko lotimo oblikovanja oglasov oziroma sponzoriranih objav.

Kako začeti

Oglaševanje na Facebooku in Instagramu

Oglaševanje na teh dveh omrežij poteka na 2 načina. Prva je sponzorirana objava oziroma organska objava v katero vložimo nekaj denarja, ciljamo potencialne kupce in določimo čas prikazovanja. Je osnoven način oglaševanja na Facebooku, ki omogoča, da se oglasi prikazujejo na časovnici.

Druga različica je oglaševanje, ki dopušča podrobnejše nastavitve in poteka preko Ads managerja in omogoča umestitev oglasov tudi na Instagramu. Tako poskrbimo, da pokrijemo ciljne skupine na obeh plaftormah.

Določanje osnovnih informacij

Ob ustvarjanju oglaševalske akcije se moramo najprej odločiti kaj bo naš cilj oglaševanja. Facebook nam nudi 11 ciljev, ki so ločeni na 3 segmente glede na fazo v marketinškem lijaku.

Ko si postavimo cilj in s tem vrsto kampanje določimo še proračun in čas trajanja oglaševanja.

Izdelava oglasov

Seveda je potrebno razmisliti tudi o uporabnikovih preferencah in razmišljanju. Kaj je tisto, ki jih bo pritegnilo ali jih celo prepričalo v nakup vašega izdelka ali vaše storitve.

Poznamo 3 vrste oglasov:

  • Vrtiljak
  • Video ali slika
  • Zbirka

Facebook oglasi morajo biti narejeni tako, da v prvih dveh stavkih privabijo pozornost bralca. Izredno pomembna je tudi vizualna komponenta, ki poskrbi, da oglasi izstopajo v množici le-teh.

Če si želite izstopati na socialnih omrežjih in pridobiti večjo ciljno publiko se obrnite na naše podjetje Vsi.si. Poskrbeli bomo, da bo vaš potencial na poslovnem trgu izkoriščen do popolnosti.

Določanje osnovnih informacij

Določanje ciljne skupine

V osnovi nam Facebook omogoča ciljanje glede na:

  • lokacijo
  • demografske lastnosti
  • interese
  • vedenje

Vedno se je potrebno postaviti v kožo potencialnega kupca. Kdo je, kakšne so njegove navade, njegova starost in ostale pomembne informacije. Ko pridobimo te podatke se je potrebno vprašati katero družbeno omrežje je zanj najbolj aktualno.

 

Procent uporabnikov na Facebooku

Procent uporabnikov na Instagramu

15 – 24 let

13%

26%

25 – 40 let

35%

42%

41-60 let

36%

26%

Starejši od 61 let

16%

6%

Tabela 1: Starostna struktura uporabnikov (Valicon 2020)

 

Ko zberemo vse te podatke v eno celoto pripravimo ciljno skupino, kateri se bodo prikazovali naši oglasi.