Kaj je optimizacija spletnih strani in kdo jo potrebuje?
Optimizacija spletnih strani že nekaj let pridobiva na svojem pomenu, dandanes pa bi lahko mirne duše zatrdili, da je to eden izmed najpomembnejših vidikov vsake spletne strani in brez nje pravzaprav sploh več ne moremo. Vendar, kaj spletna optimizacija pravzaprav je?
Optimizacijo spletnih strani poznamo tudi pod kratico SEO oziroma search engine optimization. Gre za tehniko ali postopek, ki nam omogoča doseganje visokih pozicij naše spletne strani v različnih spletnih iskalnikih, kot so Google, Yahoo, Bing in drugi. To je vsekakor zelo pomembno, saj rek »če te ni na prvi strani Google zadetkov, te sploh ni« še kako velja. Višja, kot je pozicija iskalnega zadetka v iskalniku, več uporabnikov bo to stran tudi obiskalo.
Optimizacija spletnih strani je ključna za povečanje števila povpraševanj in povečanje prodaje. S tem, ko spletno stran optimiziramo, poskrbimo, da bo bolj vidna v rezultatih iskanja spletnih iskalnikov. To torej pomeni, da, ko bo naša potencialna stranka v spletni iskalnik Google vpisala neko ključno besedo ali frazo, bo naše podjetje našla na vrhu neplačljivih rezultatov. Številne raziskave kažejo, da si ljudje ogledajo le prvih nekaj rezultatov, ostale pa preskočijo. Vsekakor pa vsi vemo, da se na drugo stran zadetkov le redko podamo. S tem, ko si za lastno spletno stran zagotovimo visoke pozicije na brskalniku poskrbimo za to, da bo spletna stran obiskana. S tem, da je ne bodo obiskovale stranke, ki nas že poznajo, pač pa bo stran pritegnila tudi tiste, ki našo storitev ali izdelek šele iščejo.
Že samo brskalnik Google (ki je tudi pri nas najbolj priljubljen) vsak dan uporablja ogromno ljudi. Podatki iz leta 2019 kažejo na to, da Google vsak dan izvede 3.5 milijard iskanj, kar lahko pretvorimo v več kot 40.000 iskanj na sekundo. Trend seveda ne upada, pač pa narašča. Že sam podatek o tem, koliko iskanj se na Googlu dnevno dogaja, priča o tem, kako zelo pomembna je optimizacija spletnih strani. Temu dodajmo še neverjetno konkurenco, ki je na spletu v zadnjih letih nastala in videli bomo, da brez SEO dan danes enostavno več ne gre.
Kako se lotiti optimizacije spletnih strani in kaj je pri tem potrebno vedeti?
Na svetu obstaja več različnih metod optimizacije spletnih strani. Seveda so metode, ki jih bomo uporabili, v veliki meri odvisne od značilnosti spletnega brskalnika, za katerega si želimo, da bi našo stran rangiral višje. Vsak brskalnik namreč deluje glede na lasten specifičen algoritem, ki mu je optimizacijo potrebno prilagoditi. Ta pravila ponavadi niso javno znana, zato je optimizacija spletnih strani do neke mere vedno odvisna od ugibanja in predvidevanja. Algoritem vsakega brskalnika se namreč tudi stalno spreminja in izpopolnjuje. Kljub temu pa strokovnjaki dandanes vedo, na kaj morajo biti pri optimizaciji spletnih strani pozorni.
SEO obsega prirejanje
• besedila na strani, tako, da tekst vsebuje relevantne ključne besede,
• meta oznak,
• HTML struktur in
• URL-jev.
Prav tako se osredotoča na grajenje povezav iz zunanjih spletnih strani (npr. socialnih omrežij ali podpornih blogov). Namen vsega tega je povečanje relevantnosti spletnih strani za iskalnike.
Kaj vse obsega on-site optimizacija spletne strani?
Ločimo lahko dve vrsti optimizacije spletne strani – on site optimizacijo in off site optimizacijo. On site optimizacijo izvedemo takoj na začetku delovanja spletne strani in obsega prilagoditev spletnega mesta iskalnikom, pri čemer moramo urediti slednje:
• domeno,
• strukturo spletišča in URL
• naslove,
• vsebino,
• meta podatke,
• alt oznake,
• preusmeritve,
• sitemap.xml (datoteka z URL naslovi) in
• robots.txt,
• povezavo z Google Webmaster Tools in Google Analytics.
Pri vsem skupaj je potrebno biti zelo pozoren na to, da v želji po čim boljši optimizaciji spletne strani ne pokvarimo uporabniške izkušnje. Pogosto se namreč zgodi, da nekateri spletišče optimizirajo do te mere, da le to praktično ni več uporabno oziroma ne zgleda naravno.
Dobra definicija ključnih besed je ključ do uspeha on-site optimizacije
Za dobro on site optimizacijo je zelo pomembno, da definiramo ključne besede, ki so bistvene za naš posel. Ko so ključne besede izbrane, je temelj za on site optimizacijo spletne strani pravzaprav postavljen. Na tej točki lahko pričnemo z optimizacijo besedila na naši spletni strani, ki ga obogatimo z izbranimi ključnimi besedami. Prvo pravilo, ki ga moramo na tem mestu upoštevati je, da se morajo izbrane ključne besede ves čas ponavljati v istem sklonu. Drugo pravilo je, da mora biti besedilo dovolj gosto posejano s ključnimi besedami - priporočena gostota ključnih besed je 5-7%, vendar hkrati ne preveč, saj bo brskalnik takšne spletne strani izločil.
Ključne besede je smiselno vpeljati tudi v menije na spletni strani. Tako bomo uslugo naredili ne le spletnim pajkom, ampak tudi obiskovalcem, saj bodo ti hitreje našli želeno vsebino.
Pri optimizaciji spletne strani moramo biti pozorni tudi na poimenovanje slik, ki se prikazujejo na strani. Pri slikah je treba paziti tudi na velikost slik, ki jih dodajamo na spletno stran. Če so slike prevelike, se bodo dolgo nalagale, v tem času pa lahko obiskovalci že zapustijo našo spletno stran, kar vsekakor ni cilj SEO. Več kot bo »hitrih odhodov« s spletne strani (ki jih v angleščini imenujemo »bounce rate«), slabše bo spletna stran ocenjena z vidika relevantnosti informacij.
Pri on site optimizaciji spletne strani moramo biti pozorni tudi na ustrezne URL naslove in na meta oznake. URL naslove posameznih spletnih strani moramo oblikovati tako, da bodo v naslovih vključene ključne besede, ki jih želimo izpostaviti in povzemajo glavno vsebino podstrani. Na drugi strani moramo biti pri urejanju meta oznak pozorni na vejice, ki med seboj ločujejo posamezne ključne besede. Paziti moramo tudi, da se ključne besede v meta oznaki pojavljajo vedno v istem sklonu.
Kaj je off site optimizacija in kako poskrbeti zanjo?
Povsem nekaj drugega pa je off site optimizacija. Je veliko bolj zahtevna in kompleksnejša od on site optimizacije, saj Google (pa tudi drugi brskalniki) stalno spreminja iskalne algoritme, tako da je potrebno veliko prilagajanja in razmišljanja vnaprej. Pri off site optimizaciji spletne strani moramo biti ažurni in prilagodljivi. Ta del optimizacije zajema vse kar se dogaja izven samega spletišča, vendar je v povezavi z le-tem. Sem lahko štejemo na primer:
• družabna omrežja (Facebook, Twitter, Google+),
• youtube,
• imenike,
• bloge,
• podporne strani,
• spletne portale in
• forume.
Kakovostna optimizacija spletnih strani in trgovin v Ljubljani v podjetju Vsi.si
V podjetju Vsi.si vam ponujamo možnost kakovostne optimizacije spletnih strani v Ljubljani. Poleg spletnih strani pa bomo pri nas poskrbeli tudi za optimizacijo spletne trgovine. Z optimizacijo spletne trgovine bomo poskrbeli, da bo vaša storitev ali izdelek tudi na spletu uspešno tržen.
Na začetku bomo poskrbeli za analizo vašega spletnega mesta in tako določili strategijo, s katero bomo lahko dosegli kar najboljše rezultate. Analiza je pomembna predvsem pri novih spletnih mestih. Z določitvijo ciljne publike in priložnosti v spletnem prostoru, na katere je konkurenca pozabila, se pripravi fokus.
drugem koraku optimizacije spletne strani bomo poskrbeli za kakovostno grajenje besednih zvez. Fokus opredeljuje izgradnjo baze vseh ključnih besed, s katerimi stranka želi priti na prvo stran na Googlu. Naša posebnost je osredotočenost na t. i. long tail-e. Pomembna je vsaka fraza, ki jo potencialen kupec vpiše v spletni iskalnik Google.
Ker pri našem podjetju v Ljubljani verjamemo v odprte odnose in sodelovanje, bomo poskrbeli tudi za to, da boste kot stranka razumeli proces optimizacije vaše spletne strani ali trgovine in boste lahko tako tudi sami poskrbeli za pravilno umestitev elementov na spletno mesto.
Ekipa naših SEO strokovnjakov redno spremlja trende, ki se na področju spletne optimizacije ves čas spreminjajo. Z izobraževanju poskrbimo, da optimizacija spletnih strani poteka v skladu z najnovejšimi standardi. In nenazadnje, ker se zavedamo, da vsaka pravilna aktivnost prinese tudi rezultate, in tudi z namenom čim bolj transparentnega delovanja, vam koncu vsakega meseca posredujemo poročilo o opravljenem delu ter rezultatih, ki jih je prinesla optimizacija spletnih strani SEO. Za ceno optimizacije spletne strani v Ljubljani nas kontaktirajte in pripravili vam bomo ponudbo.